dilluns, 9 d’abril del 2012

I torneig llampec Platja D'aro

Dissabte passat es va celebrar el I torneig llampec Platja d'Aro. Vam baixar-hi amb un company de la comarca, i després de buscar el local de joc, i finalment aparcar en un bon lloc, ens hi vam apuntar.

La primera sorpresa per mi va ser el sistema de joc a lliga per grups (en total 7 grups de 4 jugadors cadascun). A cada grup s'havia de jugar dues partides amb cada jugador (tots contra tots -6 partides per barba-). Els dos primers classificats de cada grup i els dos millors tercers, passaven a eliminatòries

A partir d'aquí començaven la fase d'eliminatòries. Amb qui et tocava jugar, també s'havien de fer dues partides, i en cas d'empat, una tercera amb sorteig del color, on qui conduïa les blanques tenia 5 minuts a finish i el negre 4 minuts, en cas de taules victòria pel negre.

En el meu cas, vaig començar perdent les dues primeres partides i afortunadament vaig guanyar les quatre restants. Per tant, vaig passar a vuitens de final. Després vaig jugar amb un vailet que les tocava molt bé i a la primera partida, tot i tenir peça d'avantatge, vaig perdre per tocar un cavall seu que em volia menjar, però finalment no ho vaig fer. Va reclamar peça tocada peça jugada i l'àrbitre li va donar la raó obligant-me a menjar-me aquella peça. Desconeixia que això fos així, creia que hauria de moure l'alfil que era la peça amb què em volia menjar el cavall, però no que hagués de menjar-me el cavall... en fi, després de l'enrabiada, vaig guanyar-li les dues següents sense problemes. Ja a quarts de final, el nivell anava pujant, i em van fer dos dibuixos, així que em vaig haver de conformar amb fer el desempat per disputar el 1r i 2n lloc de la categoria. Vaig perdre 2 a 1.

En total vaig disputar 14 partides, amb 7 victòries i 7 derrotes. Un altre cop el 50%...

En definitiva, vam passar una tarda agradable d'escacs.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada